Obsah
VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY
O B S A H : I. Údaje o zařízení
II. Legislativa
III. Provozní doba
IV. Výše stravného
V. Placení stravného
VI. Přihláška ke stravování a Průkaz strávníka
VII. Odhlášky ze stravování, vyúčtování na konci školního roku
- Doba prázdnin, mimořádného ředitelského volna, výlety a školní akce
- Jídelní lístek
- Označování alergenů v jídelním lístku
- Pedagogický dozor v jídelně
- Řád školní jídelny pro žáky
- Úklid školní jídelny
- Dodatek (dle § 4 odst.10 novely vyhlášky platné od 1.9.2025)
- Dotazy, připomínky
I. ÚDAJE O ZAŘÍZENÍ:
NÁZEV ZAŘÍZENÍ: Základní škola Vidnava, okres Jeseník
- příspěvková organizace,
ADRESA: Hrdinů 249, Vidnava, 790 55
IČO: 750 29 448
TELEFON : 584 435 198 škola
588 886 622 školní jídelna /záznamník/
E-MAIL: skolnijidelna@zsvidnava.cz
https://www.facebook.com/sjvidnava?ref_type=bookmark
ZŘIZOVATEL: Městský úřad Vidnava, Mírové nám. 80,
Vidnava, 790 55, IČO 00 33 35 85
VZNIK PŘÍSP. ORGANIZACE: 1. 1. 2003
ŘEDITEL ŠKOLY: Mgr. Miluše Malčíková
VEDOUCÍ ŠJ: Lenka Polášková
KUCHAŘKY: Monika Magyaricsová
Miroslava Šmedková
OBLAST ČINNOSTÍ: školní stravování žáků ZŠ
závodní stravování - zaměstnanci ZŠ
doplňková činnost – cizí strávníci
KAPACITA ŠJ: 350 jídel (85 míst v jídelně)
BANKOVNÍ SPOJENÍ ŠJ: 276 186 774/0300 ČSOB
II. LEGISLATIVA
Vnitřní řád školní jídelny je závazný pro všechny osoby stravující se ve školní jídelně, v případě nezletilých žáků i pro jejich zákonné zástupce
Provoz školní jídelny se řídí:
Vyhláškou č. 107/2005 Sb. o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů
(rozsah služeb, úplata za školní stravování, výživové normy, finanční limity dle věkových skupin strávníků)
Zákonem č. 561/2004 Sb. školský zákon ve znění pozdějších předpisů
hygienickými předpisy – Nařízení Evropského parlamentu a Rady /ES/ č. 852/2004 o hygieně potravin, vyhláškou Ministerstva zdravotnictví č. 602/2006 Sb., kterou se mění vyhláška 137/2004, o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných.
Dále vyhláškou č. 84/2005 o nákladech na závodní stravování se změnami danými vyhláškou č. 94/2006 a č. 17/2008.
Ve školní jídelně je zaveden systém kontrolních kritických bodů HACCP a ročně je prováděn vnější audit HACCP.
Provoz školní kuchyně se řídí Vnitřním řádem školní kuchyně.
Jídelníček je sestavován na základě zásad zdravé výživy, dodržování spotřebního koše vybraných potravin a dle Nutričního doporučení Ministerstva zdravotnictví.
III. PROVOZ ŠKOLNÍ JÍDELNY
Pravidla chování, pokyny
Školní jídelna (ŠJ) poskytuje stravování žákům za předpokladu, že jsou splněna pravidla vnitřního řádu školní jídelny a strávníci dbají pokynů zaměstnanců kuchyně a dohledu v jídelně:
- Strávníci školní jídelny, stejně jako její zaměstnanci, mají právo být chránění před jakýmkoliv tělesným i duševním násilím, zneužíváním, urážením a zanedbáváním.
- Strávníci školní jídelny mají právo na svobodu myšlení, projevu a náboženství a mají právo na ochranu před jakoukoliv formou diskriminace a násilí, projevy šikany, rasismu, xenofobie a netoleranci vůči odlišnosti.
- Zaměstnanci i strávníci školní jídelny budou dbát na to, aby při poskytování školního stravování nedocházelo k diskriminačním projevům a sociálně patologickým jevům.
Provozní doba 6.30 – 14.10
Výdej do jídlonosičů pro cizí strávníky a nemocné děti
a stravování tzv. cizích strávníků přímo ve ŠJ 11.00 – 11.45
Výdejní doba pro žáky a zaměstnance školy 11.45 – 13.45
UPOZORNĚNÍ!
Neručíme za zdravotní nezávadnost jídel odnášených ve vlastních jídlonosičích. Jídlo odnášené v jídlonosičích je určené k přímé spotřebě do 4 hodin od jeho dohotovení,
tj. maximálně do 14.30 hod a po celou dobu výdeje musí být uchováváno při teplotě +70o C. Je zakázán odběr do skleněných nádob!
Dětem vydáváme oběd do jídlonosičů pouze l. den jejich náhlé nepřítomnosti ve škole
/za zvýhodněnou cenu/, další dny odebírání do jídlonosičů je nutné dohodnout s vedoucí ŠJ
/za plnou cenu/ nebo řádně odhlásit.
Jídlonosiče se ukládají do vyčleněného regálu umístěného v jídelně.
Stravování zaměstnanců školy probíhá u samostatně vyčleněných stolů.
Vedení školy dbá na to, aby žáci přicházeli na oběd postupně dle stanoveného rozvrhu, aby žáci nepřicházeli na oběd pozdě /výdej do 13:45 hodin/ a také ve velkých skupinách (nedostatek míst u stolu – 85 osob).
Jakékoliv změny v rozvrhu je nutné nahlásit vedoucí ŠJ nejpozději den předem a projednat s ní případnou změnu režimu výdeje jídel.
IV. VÝŠE STRAVNÉHO
Žák ZŠ má v době svého pobytu ve škole nárok na l oběd ve výši finančního normativu na potraviny, tj. za zvýhodněnou cenu. První den neplánované nepřítomnosti žáka ve škole se považuje za pobyt ve škole. Další dny nepřítomnosti ve škole si může žák odebrat oběd pouze za tzv. plnou cenu (tj.včetně režijních nákladů). Výše finančního normativu na potraviny se stanoví dle cen potravin na trhu a musí být v souladu s rozpětím finančních normativů stanovených v příloze č. 2 vyhl. č. 107/2005 ve znění pozdějších předpisů.
Vždy na začátku školního roku jsou žáci zařazováni do 3 základních skupin dle dosaženého věku v daném školním roce. Školní rok začíná l.9. a končí 31.8. následujícího roku.
Současné ceny stravného od 1. 9. 2025:
skupina strávníků | zvýhodněná cena l porce | plná cena za l porci | hmotnost l porce masa | koeficient přepočtu ost.potravin |
7-10 let | 34,- Kč | 78,- Kč | 60 g | 0,6 |
11-14 let | 37,- Kč | 81,- Kč | 70 g | 0,7 |
15-18 let | 40,- Kč | 84,- Kč | 80 g | 0,8 |
zaměstnanec ZŠ | 35,- Kč | 90,- Kč | 100 g | 1 |
důchodci školy | X | 79,- Kč | 100 g | 1 |
praktikant SŠ pracovníci na dohodu | 46,- Kč | 90,- Kč | 100 g | 1 |
cizí strávníci | X | 90,- Kč | 100 g | 1 |
|
|
|
|
|
Při normování množství surovin a velikosti porcí jsou používány „Receptury pokrmů pro školní stravování“ a vlastní receptury.
V tabulce výše je uvedena hmotnost porce syrového masa. Na nástěnce školní jídelny a na webových stránkách školy je umístěna tabulka „Množství pokrmů“, ve které je uvedeno množství jednotlivých uvařených pokrmů na jednu porci dle věkové kategorie –
Informace dle §9a odst. 1 písm. c) Zákona č. 110/1997 Sb.
Zaměstnanci ZŠ a důchodci školy náleží příspěvek z FKSP na závodní stravování dle Kolektivní smlouvy (nyní 11,- Kč). Zaměstnanec ZŠ, student na praxi a pracovníci na dohodu mají nárok na stravování za zvýhodněnou cenu pouze v době svého pobytu na pracovišti, kdy musí odpracovat nejméně 3 hodiny. Zaměstnanec ZŠ nemá nárok na zvýhodněnou cenu oběda v době dovolené, nemoci nebo pokud je vyslán na pracovní cestu a je mu vyplaceno stravné. Zaměstnanec školy se svým podpisem „Žádosti o příspěvek z FKSP“ zavazuje hlásit vedoucí ŠJ veškeré změny, které mají vliv na výši stravného. Pokud si stravu včas neodhlásí, je povinen doplatit plnou cenu oběda, i když si oběd neodebere.
Výše uvedené ceny stravného se mohou měnit v důsledku zvýšení cen potravin nebo zvýšení režijních nákladů. Vždy na začátku kalendářního roku (nejpozději v únoru) nebo dle potřeby se přepočítává kalkulace ostatních nákladů. Strávníci jsou na změny výše stravného upozorňováni nejpozději l den před placením stravného.
V. PLACENÍ STRAVNÉHO
BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY – INFORMACE PRO STRÁVNÍKY:
Prosíme naše strávníky, aby preferovali bezhotovostní placení.
ČÍSLO ÚČTU PŘÍJEMCE – ZŠ VIDNAVA, ŠKOLNÍ JÍDELNA = 276 186 774/0300
A/ Svolení k inkasu:
U své banky nebo prostřednictvím internetového bankovnictví si vyřídíte povolení k inkasu ze svého účtu na účet školy. Doporučený max. finanční limit 900 Kč/l žáka.
K 25. dni každého měsíce si jídelna strhne z Vašeho účtu aktuální částku stravného k placení na další měsíc dopředu (odečteme případné odhlášky). Pokud platba nebude provedena, budete informováni a zaplatíte hotově nebo pošlete na účet školy. Žák je trvale přihlášen po celou dobu školního roku.
B/ Trvalým příkazem z vašeho účtu
zřídíte si trvalý příkaz k 25. dni v měsíci u své banky a budete měsíčně posílat zálohy
na měsíc dopředu (žáci 7-10 let – 680,- Kč, žáci 11-14 let – 780,- Kč, žáci 15 a více – 880,- Kč). V červnu neplatit! Žák je trvale přihlášen po celou dobu školního roku.
Do zprávy pro příjemce napište jméno žáka a třídu a vyplňte variabilní symbol (sdělí vedoucí ŠJ)!!!
C/ Jednorázovým příkazem z vašeho účtu:
Měsíčně pošlete na účet školy k 25. dni v měsíci aktuální částku dle stravovacích dnů následujícího měsíce x cena stravného (žáci 7-10 let - 34,- Kč, žáci 11-14 let - 37,- Kč, žáci 15 a více 40,- Kč). Částka musí být připsána na účet školy nejpozději poslední den v měsíci, jinak nebudete další měsíc přihlášeni. Aktuální částky zveřejníme k 25. dnu v měsíci na webu školy (u jídelníčku) nebo na facebooku ŠJ.
Můžete si částku ponížit i o odhlášené obědy nebo poslat částku na 2 měsíce dopředu. V tom případě si však musíte sami hlídat, aby vaše dítě mělo na účtu dostatek financí. Jestliže nebudete mít potřebnou hotovost, bude vaše dítě odhlášeno ze stravování.
Do zprávy pro příjemce napište jméno žáka a třídu a vyplňte variabilní symbol (sdělí vedoucí ŠJ).
D/ Hotově – v kanceláři ŠJ ve vymezených hodinách poslední dva pracovní dny v měsíci.
Informaci o placení stravného najdete na vstupních dveřích budovy školní družiny, na webových stránkách školy a na facebooku školní jídelny.
Doporučujeme provádět bezhotovostní platby k 25. dni každého měsíce – poslední v květnu. Platby musí být připsány na účet školy nejpozději poslední den v měsíci, aby se mohlo vaše dítě stravovat v následujícím měsíci.
U bezhotovostního placení musíte uvést variabilní symbol a do zpráv pro příjemce vždy napište jméno dítěte a třídu!!! Posílejte platby na každé dítě v rodině zvlášť. Veškeré změny ve způsobu placení stravného hlaste vedoucí ŠJ. Nezapomínejte na včasné odhlášení ze stravování. Pokud se Vaše dítě bude chtít stravovat za tzv. plnou cenu v době nepřítomnosti ve škole, musíte to oznámit vedoucí ŠJ, která s vámi dohodne způsob zaplacení doplatku.
Přeplatky stravného Vám budou vráceny zpět na účet nebo hotově na začátku července, případně na vyžádání. Na vlastní žádost Vám vystavíme doklad o provedených bezhotovostních platbách.
Zaměstnanci školy hradí stravné formou srážky ze mzdy nebo hotově v kanceláři vedoucí ŠJ. Zaměstnanec je automaticky přihlášen po celou dobu školního roku, pokud si stravu sám neodhlásí. Je povinen hlásit jakékoliv změny mající vliv na výši stravného.
Organizace platí fakturou dle počtu skutečně odebraných obědů. Je s nimi uzavírána smlouva k odběru obědů. Cizí strávníci hotově, ale je možné i bezhotovostně.
Některým žákům jsou obědy hrazeny z dotací „Obědy pro děti“
VI. PŘIHLÁŠKA KE STRAVOVÁNÍ A PRŮKAZ STRÁVNÍKA
Na základě vyplnění „Přihlášky ke stravování“je žákům vystaven tzv. „Průkaz strávníka“. Průkaz strávníka je doklad, který jsou povinni všichni žáci předložit u výdejního okýnka. Pokud žák průkaz nepředloží, kuchařka mu vydá oběd jedině se souhlasem vedoucí ŠJ. Jsou do něj zaznamenávány hotovostní i bezhotovostní platby a odhlášky. Není přípustné, aby strávník do něho cokoliv zaznamenával. Dojde-li ke ztrátě, vedoucí ŠJ vystaví bezplatně nový. Novým strávníkům jsou k Přihlášce ke stravování předány „Pokyny pro přihlášené strávníky“, které jsou zveřejněny i na webových stránkách školy – informace ŠJ
VII. ODHLÁŠKY ZE STRAVOVÁNÍ, VYÚČTOVÁNÍ NA KONCI ŠKOLNÍHO ROKU
Odhlašování strávníka ze stravování se provádí:
- osobně den předem v kanceláři ŠJ do 13:00 h (případně u kuchařek)
- telefonicky 588 886 622 – záznamník do 6:30 daného dne – neposílejte SMS
- emailem skolnijidelna@zsvidnava.cz do 6:30 ráno /pokud nepřijde odpověď- volejte /
Na pozdější odhlášky již nemůžeme reagovat – strava již nebude odhlášena.
Pokud se strávník nestihne odhlásit v daném termínu, může si oběd vyzvednout do vlastního jídlonosiče v době 11.00 -11.45 h.
Peníze za odhlášky se vrací při placení na další měsíc. Poslední týden v červnu vracíme hotově odhlášky za červen. U bezhotovostního placení vracíme odhlášky za červen na účet strávníka začátkem července. Na vlastní žádost vystaví vedoucí ŠJ doklad – přehled o bezhotovostních platbách stravného za daný školní rok.
Zájemcům o trvalé odhlášení ze stravy jsou peníze vráceny i v průběhu měsíce – v pracovních dnech v kanceláři vedoucí ŠJ
VIII. DOBA PRÁZDNIN, MIMOŘÁDNÉHO ŘEDITELSKÉHO VOLNA, ŠKOLNÍCH VÝLETŮ A JINÝCH ŠKOLNÍCH AKCÍ
V době prázdnin a ředitelského volna jsou všichni žáci automaticky odhlášeni. V této době mohou žáci odebírat obědy pouze za plnou cenu a musí si je předem nahlásit u vedoucí ŠJ.
Ostatní strávníci /včetně zaměstnanců školy/ si musí stravu v těchto dnech odhlásit individuelně. V případě, že ŠJ nevaří, každý strávník je automaticky odhlášen.
Účastní-li se žáci jednodenního školního výletu nebo jiných akcí pořádaných školou, je to považováno jako pobyt ve škole a žáci mají nárok na oběd za zvýhodněnou cenu, pokud se vrátí před koncem výdejní doby obědů. Případné odhlášení stravy v těchto případech si musí provést jednotlivě.
IX. JÍDELNÍ LÍSTEK
V pátek ráno je vyvěšován jídelníček na příští týden na nástěnce u vchodu do kanceláře vedoucí ŠJ a na webových stánkách http://www.zsvidnava.cz/., ale i na: https://www.facebook.com/sjvidnava?ref_type=bookmark
V přízemí a l. poschodí ve škole je jídelníček vyvěšen nejpozději v pondělí dopoledne.
Při tvorbě jídelníčku se musíme řídit Spotřebním košem, doporučenou pestrostí stravy Ministerstva zdravotnictví a finančním limitem na nákup potravin.
Spotřební koš vychází z dosud platných doporučených výživových dávek, je uveden ve vyhlášce č. 107/2005 Sb., o školním stravování, MŠMT ČR, ve znění pozdějších předpisů. Je závazný a podléhá kontrole České hygieny, České školní inspekce a zřizovatele. Stanovuje, jaké výživové požadavky mají splňovat jídla podávaná ve školní jídelně. Legislativně jsou stanoveny určité skupiny potravin a jejich doporučená spotřeba na žáka a den.
Výpočtem spotřebního koše pak jídelna dokumentuje, jak tato doporučení plní.
Počítá se za měsíční období v hodnotách „jak nakoupeno“.
Sledované potraviny ve spotřebním koši:
1. Maso 6. Cukry
2. Ryby 7. Zelenina
3. Mléko 8. Ovoce
4. Mléčné výrobky 9. Brambory
5. Tuky 10. Luštěniny
Měli bychom si uvědomit, že školní jídelna je součástí vzdělávacího zařízení a spolupodílí se na formování stravovacích návyků a na výchově ke zdraví. Žák základní školy, který odebírá oběd, pokryje 35% doporučené denní dávky potravin. Jedním jídlem ve školní jídelně nemohou být zabezpečeny všechny potřebné živiny v optimálním množství. Rozhodující vliv na stav výživy dětí má domácí stravování.
Školní jídelna nezabezpečuje dietní a individuální stravování.
X. OZNAČOVÁNÍ ALERGENŮ V JÍDELNÍM LÍSTKU
Označování alergenů je legislativně stanoveno na datum od 13.12.2024.
Seznam potravinových alergenů, které podléhají legislativnímu označování dle směrnice 1169/11 EU článek 21 a Vyhl. 113/2005 Sb., § 8 odstavec 10:
- Obiloviny obsahující lepek (pšenice, žito, ječmen, oves, špalda)
- Korýši a výrobky z nich
- Vejce a výrobky z nich
- Ryby a výrobky z nich
- Podzemnice olejná (arašídy) a výrobky z nich
- Sójové boby (sója) a výrobky z nich
- Mléko a výrobky z něj
- Skořápkové plody a výrobky z nich (všechny druhy ořechů)
- Celer a výrobky z něj
- Hořčice a výrobky z ní
- Sezamová semena (sezam) a výrobky z nich
- Oxid siřičitý a siřičitany (např. sušené meruňky)
- Vlčí bob (lupina) a výrobky z něj
- Měkkýši a výrobky z nich
ZPŮSOB ZNAČENÍ ALERGENŮ V NAŠÍ JÍDELNĚ:
V jídelním lístku je číslo alergenu dle výše uvedeného seznamu, který daný pokrm obsahuje. V blízkosti jídelního lístku je vyvěšen SEZNAM ALERGENŮ s označením čísla, které je přeneseno na jídelní lístek. Seznam je také umístěn nad jídelníčkem na stránkách http://www.zsvidnava.cz/ (alergeny ve stravě).
U P O Z O R N Ě N Í
Školní jídelna je povinna označit vyrobený pokrm alergenní složkou a má pouze funkci informační jako každý výrobce potravin a pokrmů. Není možné se při výrobě velkého počtu jídel věnovat strávníkům s potravinovou alergií jednotlivě. Tuto skutečnost si musí každý strávník pohlídat sám.
XI. PEDAGOGICKÝ DOZOR V JÍDELNĚ
Rozpis dozoru v jídelně sestavuje ředitel školy na každý školní rok nebo při změně rozvrhu.
Je vyvěšen na nástěnce ve školní jídelně a časově vymezen. Vychovatelky školní družiny konají dozor nad žáky u svého oddělení.
Dohlížející pracovníci zejména:
- sledují reakce strávníků na množství a kvalitu jídla (teplota, chuť, vzhled, množství soli a koření,…), v případě pochybností může požádat pracovníky stravovacího zařízení o degustační porci.Velikost porcí lze zjistit převážením, každou součást jídla zvlášť (maso, přílohy,…); Seznam „Množství pokrmů“ je vyvěšen na nástěnce školní jídelny.
- sledují způsob výdeje stravy, při opakovaných problémech s plynulostí výdeje stravy upozorní vedení školy, které s vedoucí stravovacího zařízení projedná nápravu;
- sledují dodržování hygienických pravidel vydávajícím personálem stravovacího zařízení – pracovní pláště a jejich čistota, pokrývky hlavy, rukavice apod.
- zamezují vstupu rodičů žáků a cizím osobám do jídelny. Výdej jídel do jídlonosičů pro nemocné žáky a cizí strávníky probíhá v časově oddělené době před výdejem obědů pro žáky školy – od 11:00 do 11:45hod. .
- sledují dodržování jídelníčku;
- sledují čistotu vydávaného nádobí, příborů, táců;
- regulují osvětlení a větrání;
- dohlíží nad samoobslužným výdejem polévky a dodržování hygienických pravidel a bezpečností žáků /riziko opaření/.
- sledují odevzdávání nádobí strávníky, kteří odkládají celé podnosy. Roztřídění nádobí, seškrabávání zbytků jídel apod. provádí personál stravovacího zařízení;
- poslední dohled po skončení provozu zavírá v jídelně okna, vypíná osvětlení.
- pokud dojde k potřísnění podlahy nebo rozbití nádobí, pedagogický dozor požádá personál kuchyně o úklid, aby nedošlo k případnému poranění nebo uklouznutí.
- strávníkům je vydáván kompletní oběd včetně masa a příloh. Žáci nesmí být nuceni ke konzumaci celého vydaného jídla a vraceni k dojídání. Vydané jídlo je určeno ke konzumaci v jídelně, strávníci je neodnášejí z místnosti. Jídlo je upraveno tak, aby znemožňovalo odnášení z jídelny -jogurty, tvarohové krémy, pudinky apod. nejsou v obchodním balení, ale jsou vydávány na miskách.
- je zakázáno vynášet nádobí či příbory z prostor školní jídelny.
- pedagogický pracovník nesmí konzumovat jídlo v době vykonávání pedagogického dozoru.
XII. ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY PRO ŽÁKY
- Obědy se žákům vydávají od 11.45 do 13.45 hod.
- Menší žáci přihlášení do školní družiny jsou ze školy na oběd odváděny vychovatelkami ŠD, ostatní žáci přicházejí s pedagogickým pracovníkem. Pokud mají odpolední vyučování, jsou odváděni pedagogickým pracovníkem zpět do školy.
- Žáci jsou povinni odložit si své věci do polic v šatně, kabáty pověsit na věšáky. K dispozici mají i umývárnu s teplou vodou a mýdlem na umytí rukou před jídlem.
V jídelně není dovoleno sedět v kabátech či bundách nebo je přehazovat přes opěradlo
židle.
- Při čekání na výdej jídla zachovávají žáci pravidla slušného chování a při jídle
pravidla slušného stolování.
- Žák je povinen každý den u výdejního okýnka předložit Průkaz strávníka a dodržovat
základní pravidla stanovená v pokynech pro přihlášené strávníky
- Jídlo a nápoje se konzumují zásadně vsedě.
- Žáci mají zakázáno vynášet z jídelny zbytky jídel, nádobí apod.
- Pokud žák použije zvlášť hrubé slovní a úmyslné fyzické útoky vůči pracovníkům ŠJ,
může být po dohodě s ředitelem školy vyloučen ze školního stravování.
- Strávníci mají povinnost dodržovat pravidla vnitřního řádu s dbají všech pravidel správného stolování a společenského chování. Udržují v jídelně čistotu, při odebírání stravy a při stolování.
- V případě úrazu jsou žáci povinni nahlásit tuto skutečnost dohlížejícímu.XIII. ÚKLID ŠKOLNÍ JÍDELNY
Pracovnice pověřená úklidem celé budovy školní družiny provádí každodenní úklid jídelny
ještě před výdejem stravy dle Sanitačního plánu ŠJ. V době její nepřítomnosti jsou pracovnice školní kuchyně povinny provést úklid potřísněné podlahy či stolu a zamést střepy z rozbitého nádobí.
XIV. DODATEK (dle § 4 odst.10 novely vyhlášky platné od 1.9.2025)
Jídelna umožní žákovi, který je přihlášen ke školnímu stravování, konzumaci jídla, které si přinesl sám (dále jen „vlastní jídlo“), časově i prostorově ve školní jídelně.
V případě potřeby poskytne školní jídelna žákovi nezbytnou pomoc při konzumaci vlastního jídla. Kvalita a obsah vlastního jídla je zodpovědností toho, kdo si jej přinesl.
Obecné zásady
- Vlastní jídlo si mohou přinést pouze děti, žáci a studenti, pro které je školní stravování zajišťováno.
- Jídlo se konzumuje výhradně v prostorách školní jídelny a ve stejnou dobu, kdy probíhá výdej obědů.
- Konzumace probíhá u určených stolů tak, aby nedošlo k narušení provozu jídelny.
Bezpečnost a hygiena
- Jídlo musí být přineseno v uzavřeném obalu nebo jídlonosiči, označeném jménem žáka.
- Školní jídelna nenese odpovědnost za zdravotní nezávadnost doneseného jídla, pokud nebylo připraveno v její režii.
- Školní jídelna nezajišťuje ohřívání ani uchovávání doneseného jídla v chladu či mrazicích boxech.
- Po skončení konzumace je žák povinen odnést prázdné nádoby zpět domů.
Asistence
- Pokud žák potřebuje pomoc (např. s rozbalením, porcovaním, krájením, podáním jídla), poskytne ji pracovník jídelny nebo pedagogický dozor.
- Asistence je poskytována v rozsahu nezbytně nutném pro bezpečnou konzumaci.
Odpovědnost
- Za zdravotní nezávadnost a vhodnost vlastního jídla odpovídá výhradně zákonný zástupce žáka.
- Škola ani školní jídelna nenesou odpovědnost za případné zdravotní komplikace způsobené nevhodným nebo zkaženým jídlem přineseným z domova.
Environmentální a provozní opatření
- Žáci i zaměstnanci jsou vedeni k omezení odpadu – vlastní jídlo se doporučuje přinášet v opakovaně použitelných nádobách.
- Odpad z vlastního jídla (obaly, servítky apod.) je nutné odnést nebo vytřídit do určených nádob v jídelně.
XIV. DOTAZY, PŘIPOMÍNKY
Veškeré připomínky týkající se jídelního lístku, kvality stravy, technických a hygienických závad provozu školní jídelny řeší ředitelka ZŠ.
Dotazy a připomínky ke školnímu stravování vám také zodpoví vedoucí ŠJ.
Vnitřní řád je vyvěšen na nástěnce ŠJ a zveřejněn na webu ZŠ.
Novým strávníkům jsou k Přihlášce ke stravování předány „Pokyny pro přihlášené strávníky“, které jsou zveřejněny i na webových stránkách školy. Strávníci jsou povinni se řídit pokyny uvedenými ve Vnitřním řádu školní jídelny, pokyny ředitelky a příslušného zaměstnance.
Pedagogická rada schválila dne 29.8.2025
Školská rada schválila dne 12.9.2025
Tento vnitřní řád školní jídelny nabývá účinnosti dne 13.září 2025.
Ve Vidnavě, 13.září 2025
Zpracovala: Lenka Polášková Mgr. Miluše Malčíková
vedoucí ŠJ ředitelka ZŠ
STRAVNÉ NA MĚSÍC ZÁŘÍ 2025 BUDU VYBÍRAT OD PONDĚLÍ 25.8.2025.
KE STRAVOVÁNÍ NA NOVÝ ŠKOLNÍ ROK 2025/2026 JE POTŘEBA VYPLNIT PŘIHLÁŠKU KE STRAVOVÁNÍ. JE MOŽNOST SI JI STÁHNOUT, VYPLNIT A POSLAT NA EMAIL: skolnijidelna@zsvidnava.cz NEBO JI VYPLNIT V KANCELÁŘI ŠJ.
Od září 2025 je cena obědů:
Obědy pro děti 7 – 10 let 34,- Kč x počet pracovních dní v daném měsíci
11 – 14 let 37,- Kč x počet pracovních dní v daném měsíci
15 + 40,-Kč x počet pracovních dní v daném měsíci
Pokud se Vám nestrhne platba zadávaná přes inkaso je potřeba navýšit limit.
Doporučený limit pro kategorie 7-10/740,-
11-14/800,-
15+/880,-
Pro přihlášení strávníka na školní rok 2025/2026 je potřeba vyplnit PŘIHLÁŠKU KE STRAVOVÁNÍ v kanceláři školní jídelny nebo můžete vytisknout, vyplnit, přinést nebo poslat e-mailem na e-mail školní jídelny: skolnijidelna@zsvidnava.cz
Přihlašovat můžete od 25.8.2025 v čase 9-13hod.
Přihláška ke stravování:
Přihláška 2025-2026.docx – Microsoft Word Online (live.com)





